Jumat, 10 Juni 2011

5 produk termahal 2011

Pada hakikatnya, benda-benda yang diciptakan biasanya digunakan untuk menjalankan fungsi utama, misalnya gunting, tentu diciptakan untuk memotong sesuatu, katakanlah memotong kertas, akan tetapi tidak semua benda yang di ciptakan hanya di gunakan untuk fungsi utamannya saja, melainkan kadang-kadang di direka unik dan istimewa untuk menambah nilai dari benda-benda tersebut.

Sebenarnya banyak sekali benda-benda yang dibuat bukan tumpuan untuk fungsi utamanya saja, melainkan di buat untuk menambah nilai dari benda tersebut, direka unik dan di buat dari bahan pilihan, dan diharapkan benda tersebut menjadi benda-benda yang istimewa dalam kategori benda tersebut. Berikut adalah benda-benda termahal dan istimewa yang diambil dari www.worldamazingrecords.com.

1. Cocktail: £ 15.250



















Minuman cocktail paling mahal di dunia harganya mencapai £ 15.250 . Minuman ini bukan berisi buah zaitun yang biasanya jadi penghias cocktail, tetapi menggunakan cincin berlian.

Dibuat oleh Harvey Nichols di Manchester, England, minuman ini tidak boleh diantar sembarangan, tetapi harus dikawal oleh pasukan keselamatan..

Cocktail bersinar ini berisi 6,5 turmalin berwarna merah muda dan satu set emas putih 18 karat.

Minuman ini sengaja dibuat untuk bulan Pink Dinners oleh seorang bartender bernama Jay Malik. Sebuah pasukan keselamatan disediakan untuk menjaga minuman tersebut. Pengunjung boleh memilih berbagai jenis cincin berlian dan yang termahal adalah £ 27.000.

2. Kasut : £ 1 juta



















Pasti anda pelik bagaimana rasanya menggunakan kasut berharga £ 1 juta. Kasut paling mahal di dunia ini dijual di Harrods, London England.
Setelah dipamerkan pada media untuk sesi fotografi, kasut dalam kotak simpanan anti-peluru dan dikunci sekelilingnya.

Kasut yang terinspirasi dari sandal rubi dalam film "The Wizard of Oz" ini,diperbuat dari benang benang platina dan dihiasi 642 buah batu rubi. Kasut ini dicipta oleh Stuart Weitzman.

3. Potong rambut: £ 1.925

Jika ingin rambut anda dirapikan oleh Lee Stafford, seorang penata rambut berasal dari London, pastikan anda memiliki banyak wang. Ia memasang tarif sangat tinggi iaitu £ 1.925. Ia menamai gaya potonganya “couture cut” dan hanya dilakukan oleh Stafford. Sampingannya, hors d’oeuvres (berbagai makanan enak) juga bahagian dari paket couture tersebut.

4. Denim : US$ 4.000



















APO Jeans, perusahaan pembuaat denim termahal di dunia, ingin menjadikan produknya seperti Mercedes-Benz. Industri ini mencipta denim berharga US$ 4.000.
Industri ini juga membuat jins untuk lelaki dan wanita yang dihiasi kancing perak dan hiasan bentuk paku berharga US$ 1.000, lalu hiasan 14 karat emas putih, kuning dan hiasan paku berharga US$ 1.500, serta kancing dan hiasan paku dari platina seharga US$ 3.250.

Ada juga yang kancing dan hiasan paku diperbuat dari berlian berharga US$ 4.000. Semua denim dilengkapi nombor siri dan lembar penilaian dari jabatan badan rasmi di New York.

APO jeans denimdiperbuat dari tenunan India yang harganya US$ 40 per meter. Kancing dan hiasan dibuat dari logam mulia atau, jika pelanggan menginginkan boleh memperuntukkan US$ 4.000 atau lebih, untuk mendapatkan hiasan selusin berlian putih pada kancing denim.

5. Jam tangan: US$ 11 juta



















Selain paling mahal, jam ini proses pembuatannya juga boleh dikatakan paling rumit. Harga jam ini iaitu US$ 11 juta dan dijual di Sotheby. Jam emas ini memiliki 24 kompilasi fungsi, bukan hanya sebagai penunjuk waktu.sudimampir

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Related Post