Sabtu, 04 Juni 2011

7 tukang masak terkaya di dunia

1.Rachel Ray
http://hollywooddame.com/wp-content/uploads/2009/03/rachel-ray-dunkin.jpg

Di kedudukan pertama muncul nama Rachel Ray. Wanita yang mempunyai 4 program masakan di beberapa televisyen ini mempunyai pendapatan 18 juta dolar pertahun.

2.Wolfgang Puck


Di belakang nama Rachel Ray, seorang lelaki bernama Wolfgang Puck dengan pendapatan 16 juta dolar pertahun. Tukang masak kelahiran Austria ini memasuki dunia Tukang Masak selebrity dari the ritzy Los Angeles Restoran di tahun 1982.

3. Gordon Ramsay


Pendapatan 7.5 juta dolar per tahun. Tukang Masak berbangsa Inggeris ini mempunyai restoran sendiri yang terletak di London, New York dan Dubai.

4. Nobuyuki Matsuhisa


Pendapatan 5 juta dolar per tahun. Tukang Masak dengan spesialisasi shusi ini memulakan kariernya sebagai pemotong ikan di Tokyo, Peru, Argentina dan Alaska. Sekarang Nobuyuki menjadi pemegang ke atas pemilikan 17 restoran Nobu di seluruh dunia.

5. Alain Ducasse


Tukang Masak berasal dari Perancis ini adalah pemilik kerajaan resto, dengan 22 restoran yang membentang dari Tokyo hingga Paris. Berdasarkan catatan Majalah Forbes, Ducasse mempunyai pendapatan 5 juta dollar per tahun.

6. Paula Deen


Ratu makanan dari daerah Selatan Amerika ini menangani 2 acara masakan dengan penuh keibuan. Penonton setianya terus bertambah hari demi hari, tidak hanya itu, buku resepinya, memoir dan juga majalahnya, semuanya masuk dalam deretan best seller.

7. Mario Batali


Lelaki ini berhenti dari sekolah kuliner. Namun Batali tidak berputus asa , ia kini dikenali sebagai master makanan Itali dan memiliki 13 retoran di New York, Los Angeles dan Las Vegas. Pendapatannya pertahun mencapai 3 juta dolar Amerika.
Let us study

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Related Post