Jumat, 17 Juni 2011

Himpunan penguin sedunia, adakah 'Topi Merah' akan menghalangnya ?

Penguin - penguin ini dengan badan yang tegap ,warna coklat, seperti mengenakan pakaian berbulu halus yang bersama-sama berkumpul untuk mempertahankan kehangatan badan


Photograph: Andy Rouse/Rex Features Foto: Rouse Andy / Rex Fitur

Anak Pinguin, yang berumur antara 10 sehingga13 bulan, tidak dapat mengawal suhu badan sendiri dan penguin dewasa akan merawat anak penguin setiap jam untuk tiga minggu pertama.

Gambar ini diambil di garis pantai Georgia Selatan, dekat wilayah England ke Falklands. Ini adalah salah satu koloni pembiakan utama untuk populasi burung yang tidak boleh terbang ini dan setiap pasangan umumnya berkembang biak dua kali setiap tiga tahun.

Penguin Raja adalah spesies kedua terbesar penguin, berat sampai £ 35. Penguin Kaisar adalah yang terbesar. Penguin makan ikan kecil - terutama lanternfish, dan menyelam untuk menangkap ikan berulang kali di kedalaman lebih dari 100 meter untuk makan di siang hari. Terdapat kira-kira 2.23 juta pasangan Penguin Raja dan dianggarkan jumlahnya akan meningkat.
Selain bentuk badannya yang besar, perbezaan Penguin Raja dengan spesies penguin lain ialah bulu oren keemasan yang terdapat di telinga dan ujung dada dekat leher, penguin ini berkembang biak di tujuh kelompok-sub Kepulauan Antartika dengan populasi terbesar di Kepulauan Falkland, Kepulauan Macquarie, Kepulauan Heard, Iles Crozet, dan kepulauan Marion.

ruangunik
Penguin pun ada hak berhimpun , leceh sungguh Kerajaan Malaysia tidak benarkan rakyat nak berhimpun secara aman

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Related Post