Jumat, 10 Juni 2011

4 binatang kebal luar biasa

Giant Snail

East African Giant Snail mempunyai mirip siput babi, namun boleh membesar sehingga 8 inci.Peduduk Afrika Timur sudah cuba berbagai usaha untuk membunuh binatang ini dengan racun, aisbeku, malah tembakan api tetapi makhluk ini masih tidak mati.


Water Bears

Water Bears adalah binatang air yang mikroskopik.Water Bear sangat susah dibunuh malah tidak boleh di bekukan kerana tahan sejuk sehingga -273 celcius.


Binatang ini juga boleh tahan bom nuklear. Water Bears boleh kembali ke bentuk kering semasa tindakan ini kerana kebal terhadap radiasi. Binatang ini juga kebal terhadap nitrogen cair dan asam mineral.

Salah satunya cara membunuh Water Bear adalah menghantarnya ke luar angkasa. Sungguhpun begitu, binatang ini masih mampu hidup di luar angkasa selama 10 hari.

http://26.media.tumblr.com/tumblr_lcoc69V3Wz1qax3gjo1_400.jpg

Tree Weta

Tree Weta adalah binatang yang menakutkan. Dalam darah binatang ini terdapat protein khas yang membuat air tidak boleh beku. walaupun Tree Weta dibekukan, darahnya masih boleh mengalir sehingga membolehkannya hidup.


Otak dan hati binatang ini juga tidak berfungsi semasa dibekukan.Namun, otak dan hati ini kembali berfungsi semasa ais mencair.

http://nzphoto.tripod.com/animal/weta3.jpg

Lungfish

Lungfish adalah salah satu spesies binatang air tertua.Ikan ini boleh hidup walaupun tidak ada air atau udara selama 6 bulan. Lungfish boleh hidup kembali setelah diberi sedikit air.



plugdownload

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Related Post